19:28, Thursday, 24.04.2014
YouTube
Twitter
Facebook
RSS
ქართული English

Web Portal on Human Rights in Georgia

Go
Advanced Search

ARTICLES

Select month: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
2010-03-01
Attacks on the Press 2009: Georgia
International organization Committee for the Protection of Journalists published a report on media situation in Georgia. It describes the situation in Georgian TV-Companies. More precisely, the report states that TV-Company Rustavi 2, which used to be the flagship of the democratic movements in Georgia, has turned into the government-controlled station since the end of 2009; consequently, they stopped to broadcast events impartially. International organization discussed the dispersal of Imedi-TV and reinforcement of government’s control on it in its report. The report also discusses various obstacles created for independent TV-Company “Maestro” which faced problems for their different position. Humanrights.ge publishes the part of the report which discusses the situation in Georgia.

1 2 3 [4]
OTHER NEWS
POLL
What do you think, are rights of former senior governmental officials breached?
Yes, their rights are breached No their rights are not breached I am not informed I cannot answer

BLOG

Hungry Commission Members and Commission Chairpersons Angry with Observers in Batumi
I have been observing elections since 2003. I have not missed any elections, though I had to miss it as a voter because
Detailed...
Seal without Carve and Voter with Two Names in Guria
First Time as an Observer
Archive

EDITORIAL

Triggers of Prisoners’ Mass Protests
Recently, protest of Geguti prison inmates was one of the most urgent topics in Georgian media. Hundreds of prisoners used different forms of
Detailed...
Autumn Fly
Human Rights Center to Monitor Trials on Former Senior Governmental Officials
Archive
THEMES
CATEGORIES

Copyright © 2004 - 2014 HRIDC