მთავარი
ჩვენს შესახებ
ისტორია
გუნდი
მხარდაჭერა
ახალი ამბები
სიახლეები
სტატიები
განცხადებები
მედია
ფოტო გალერეა
ვიდეო გალერეა
კონტაქტი
გაფართოებული ძიება
კატეგორიები
ჟურნალისტური მოკვლევა
სტატია
რეპორტაჟი
ანალიზი
ფოტო რეპორტაჟი
ექსკლუზივი
ინტერვიუ
უცხოური მედია საქართველოს შესახებ
რედაქტორის აზრი
პოზიცია
მკითხველის აზრი
ბლოგი
თემები
ბავშვები
ქალები
მართლმსაჯულება
ლტოლვილები / დევნილები
უმცირესობები
მედია
ჯარი
ჯანდაცვა
კორუფცია
არჩევნები
განათლება
პატიმრები
რელიგია
სხვა
გაფართოებული ძიება
Eng
რელიგია
აირჩიეთ წელი
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
აირჩიეთ თვე
იანვარი
თებერვალი
მარტი
აპრილი
მაისი
ივნისი
ივლისი
აგვისტო
სექტემბერი
ოქტომბერი
ნოემბერი
დეკემბერი
ადამიანის უფლებათა ცენტრის ანგარიში - „რელიგიური უმცირესობების კულტურული მემკვიდრეობის მდგომარეობა საქართველოში“
24 თებერვალი, 2016
რადიკალი ისლამისტების ახალგაზრდა მსხვერპლი
16 თებერვალი, 2016
„არავინ იცის, რა ესაქმება ვაჰაბიტურ მეჩეთში. ვიცი მხოლოდ ის, რომ სოფელში ვაჰაბისტების რაოდენობა საგრძნობლად იმატებს“, - ერთ-ერთი ქართული ტელეკომპანიის ეთერში გასული ეს ფრაზა ფონიჭალაში მცხოვრებ 23 წლის ფიქრეთ აჰმედოვს სიცოცხლის ფასი დაუჯდა: გასული წლის 27 დეკემბერს ის სასიკვდილოდ დაჭრეს. ფიქრეთ აჰმედოვის მკვლელობაში ეჭვმიტანილი მისი მეგობარი, რამინ ისაევია.
მედიატური - რელიგიური უმცირესობების კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლები
14 თებერვალი, 2016
9 თებერვალს ადამიანის უფლებათა ცენტრმა მოაწყო მედიატური ახალციხისა და ადიგენის მუნიციპალიტეტების სოფლებში. პრესის, რადიოს, ტელევიზიებისა და ინტერნეტ-გამოცემების ჟურნალისტები ადგილზე გაეცნენ რელიგიურ უმცირესობათა კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლების მდგომარეობას. მედიატურში მონაწილეობა რეგიონული მედიის წარმომადგენლებმაც მიიღეს.
თბილისში მდებარე სადავო სომხური ტაძრები ინგრევა
10 თებერვალი, 2016
დღესდღეობით თბილისში საქართველოს მართლმადიდებლურ ეკლესიასა და საქართველოში სომეხთა წმინდა მართლმადიდებელ სამოციქულო ეკლესიას შორის რამდენიმე სადავო ტაძარია, მათ შორისაა: ნორაშენის ღვთისმშობლის მიძინების ეკლესია, სურბ ნიშანი, მოღნისის წმინდა გიორგის ეკლესია, სურბ მინა და შამქარეცი. დღეს ეს ტაძრები, ფაქტობრივად, ინგრევა და ნადგურდება. ხუთივე ტაძარს კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლის სტატუსი აქვს მინიჭებული. ამ ეტაპზე მხოლოდ ნორაშენის ღვთისმშობლის მიძინების ეკლესიის რეკონსტრუქცია მიმდინარეობს.
ბექა მინდიაშვილი: „რელიგიურ უმცირესობებს წართმეული სალოცავები რესტიტუციის გზით უნდა დაუბრუნდეს“
8 თებერვალი, 2016
„ყველაზე კარგი გამოსავალი იქნება, თუკი სახელმწიფო მიიღებს შესაბამის კანონს და რესტიტუციის საფუძველზე დაუბრუნებს რელიგიურ უმცირესობებს საბჭოთა პერიოდში ჩამორთმეულ სალოცავებს. ეს არის საკულტო ნაგებობების კუთვნილების პრობლემის სამართლებრივად მოგვარების საუკეთესო გზა“, - ამბობს humanrights.ge-სთან საუბრისას სახალხო დამცველთან არსებული ტოლერანტობის ცენტრის ხელმძღვანელი ბექა მინდიაშვილი.
„სახელმწიფო ვალდებულია, საბჭოთა პერიოდში ჩამორთმეული ქონება შესაბამის რელიგიურ თემს დაუბრუნოს“
8 თებერვალი, 2016
როგორ მიმდინარეობს საკულტო ნაგებობების რელიგიური უმცირესობებისთვის გადაცემის პროცესი და რა პოზიცია აქვს სახელმწიფოს მართლმადიდებლურ ეკლესიასა და სხვა რელიგიურ კონფესიებს შორის არსებულ დავებთან დაკავშირებით. ამ საკითხებზე Humanrights.ge რელიგიის საკითხთა სახელმწიფო სააგენტოს სამართლებრივი უზრუნველყოფის სამსახურის უფროსს, არჩილ მეტრეველს ესაუბრა.
ბათუმის კათოლიკურ ტაძარში მართლმადიდებლური წირვა-ლოცვა გრძელდება
8 თებერვალი, 2016
კათოლიკეები მას ბათუმის ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის, მარიამის სახელობის ტაძრად მოიხსენიებენ, მართლმადიდებლები - ღვთისმშობლის ხარების სახელობის ტაძრად. მისი მშენებლობა 1897 წლის 12 აპრილს დაიწყო და 1902 წლის 30 ივნისს დასრულდა. მშენებლობისთვის სახსრები ცნობილმა მეცენატმა, მრწამსით კათოლიკე სტეფანე ზუბალაშვილმა გაიღო. ტაძარი 1903 წელს ეპისკოპოსმა ბარონ ედვარდო როპპმა აკურთხა.1937 წელს საბჭოთა ხელისუფლებამ ტაძარი დახურა და შიგნით მაღალი ძაბვის ქვესადგური მოაწყო. 1989 წლის 15 მარტის აჭარის ასსრ მინისტრთა საბჭოს 240-ე დადგენილებით, ბათუმის კათოლიკური ეკლესია საქართველოს საპატრიარქოს გადაეცა მფლობელობაში.
მამა მიქაელი: „საერთო მშვიდობისთვის შეთანხმებებს უნდა მივაღწიოთ“
2 თებერვალი, 2016
ქუთაისის ღვთისმშობლის ხარების ეკლესიას და ბათუმის ღვთისმშობლის შობის სახელობის საკათედრო ტაძარს არც მართლმადიდებლური და არც კათოლიკური ეკლესია სადავოდ არ თვლის. ორივე აცხადებს, რომ კულტურული მემკვიდრეობის ეს ორი ძეგლი მათ ეკუთვნის. მსგავსი ურთიერთობაა სომეხთა სამოციქულო ეკლესიასა და საქართველოს მართლმადიდებლურ ეკლესიას შორის. ამ საკითხებზე humanrights.ge საქართველოს საპატრიარქოს მდივანს, მამა მიქაელს (ბოტკოველს) ესაუბრა.