11:30, Friday, 18.10.2019
YouTube
Twitter
Facebook
RSS
ქართული English

პორტალი ადამიანის უფლებების შესახებ

Go
გაფართოებული ძიება

ბლოგი

აირჩიეთ წელი: 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003
აირჩიეთ თვე: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
2012-12-10
ქართული პოლიტიკური რეკლამის ისტორიული ექსკურსი
2005 წელს ამერიკელმა მკვლევარებმა დაადგინეს, რომ სატელევიზიო პოლიტიკურ რეკლამებს ამომრჩევლის ნების ფორმირებაზე მხოლოდ ხანმოკლე (ასე - ორკვირიანი), ზეგავლენის მოხდენა შეუძლია. მაგრამ, შედეგი იმდენად სწრაფი და ეფექტურია, რომ მის შესაქმნელად დახარჯული თითოეული თეთრი გამართლებულია.

2012-12-07
წინასაარჩევნო სარეკლამო დაპირებები
მარტივია თუ არა რეკლამა გაუკეთო იოგურტს? ალბათ, ადვილი არ არის, რადგან ყველა იოგურტი თითქმის ერთმანეთს ჰგავს, რეკლამამ კი მასში რამე განსაკუთრებული უნდა დაგანახოს. შენ სწორედ ეს იოგურტი უნდა იყიდო და არა – სხვა. ამასთან, იმედგაცრუებული არ უნდა დარჩე. რეკლამის ეს კანონი უნივერსალურია და ის ყველა სხვა შემთხვევაში მოქმედებს, თუ რა თქმა უნდა, საქმე გძელვადიან მიზნებს ეხება.

2012-11-22
პოლიტიკური რეკლამების ხარისხი და მიზანი
რა არის საჭირო კარგი რეკლამისთვის? ბევრი ფული და კარგი პიარ–სპეციალისტი? ხშირად მართლაც სწორედ ამ ორ რამეზეა დამოკიდებული, მოგცემს თუ არა ხალხი ხმას არჩევნებზე. ერთია, წინასაარჩევნო რეკლამების ბალანსი და რაოდენობა (რომელი პარტია რამდენ წუთს უთმობდა რეკლამას) და მეორეა, რამდენად ხარისხიანი იყო ის რეკლამები, რომელიც პარტიებმა მოამზადეს.
2012-11-16
სატელევიზიო რეკლამები პოსტსაარჩევნო პერიოდში
არჩევნების შემდგომ  სოციალური რეკლამების რაოდენობამ სატელევიზიო სივრცეში საგრძნობლად იკლო, პოლიტიკური რეკლამები კი საერთოდ აღარ გადის. თუმცა საინტერესო ტენდეცია გამოჩნდა „კავკასიაზე“, მეცხრე არხსა“ და „მაესტროზე“ - ამ არხებზე კომერციული რეკლამების რაოდენობამ და ხანგძლივობამ იმატა.

2012-11-15
„მოამბის“ ანონსები, პოლიტიკოსთა ცოლები და ბალანსი საზოგადოებრივ მაუწყებელზე
ადამიანის უფლებათა ცენტრი ცოტა ხანში დაასრულებს საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგს, რომელიც პროექტის მიხედვით, არა მარტო წინასაარჩევნო, არამედ არჩევნების შემდგომ პერიოდსაც მოიცავს.

2012-11-12
სიძულვილის ენა - წინასაარჩევნო იარაღი
2012 წლის წინასაარჩევნო კამპანიის განმავლობაში პოლიტიკურ სპექტრის მხრიდან, სამწუხაროდ, ე.წ. სიძულვილის ენისა და ქსენოფობიის ტირაჟირების რამდენიმე ფაქტი დაფიქსირდა. მედია რიგ შემთხვევაში გვევლინება მსგავსი განცხადებების გამტარად, ხოლო რიგ შემთხვევებში თავად წარმოადგენს ავტორს.

2012-11-02
პოლიტიკური ლიდერების ვიდეომიმართვები
2012 წლის საპარლამენტო არჩევნებში მონაწილე პარტიებმა, სარეკლამო კამპანია, ლიდერების მიმართვით დაასრულეს. 1 ოქტომბრამდე რამდენიმე დღით ადრე სხვადასხვა ტელეარხებზე არა მარტო ოთხი კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის, არამედ სხვა პოლიტიკური პარტიების ლიდერების ვიდეომიმართვები გამოჩნდა.

2012-10-26
ფარული რეკლამის ნიშნები მუსიკალურ კლიპებში
საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგმა, რომელსაც ადამიანის უფლებათა ცენტრი ახორციელებს, გამოავლინა ფარული რეკლამის ნიშნების შემცველი მუსიკალური კლიპები და გაურკვეველი სტატუსის მქონე რეკლამები, რომლებიც სხვადასხვა ტელეარხებზე არჩევნებამდე გადიოდა. ასეთ კლიპებს და რეკლამებს მიეკუთვნებოდა: „რაჭა ჩემი სიყვარული“, „ანაკლია გულითადად გელით“, „თავისუფლების დაუმარცხებელი ენერგია“, რეკლამა ქუთაისის აეროპორტში ფრენების დაწყების შესახებ და სიმღერა სოფო ნიჟარაძის შესრულებით - when we danced (როცა ჩვენ ვცეკვავდით). 

2012-10-09
2012 წლის პოლიტიკური რეკლამები ტელევიზიებში
სატელევიზიო პოლიტიკური რეკლამები ამომრჩევლისთვის საარჩევნო პროგრამის გაცნობის ერთ-ერთი ეფექტური საშუალებაა. რაც უფრო გასაგები და დამაჯერებელია საარჩევნო სუბიექტის დაპირება, მით უფრო მეტია მისი გამარჯვების შანსი. თუმცა, ამავე დროს, საარჩევნო დაპირება რეალისტური და მოსახლეობის ძირითად საჭიროებებს მორგებული უნდა იყოს.

2012-09-21
პოლიტიკური რეკლამა გასართობ შოუებსა და პოლიტიკურ თოქ-შოუებში
ადამიანის უფლებათა ცენტრი ფარულ პოლიტიკურ, სოციალურ და ფასიან პოლიტიკურ რეკლამებს საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგის პროექტის ფარგლებში აკვირდება. ფარულ პოლიტიკურ რეკლამას ადამიანის უფლებათა ცენტრის მონიტორები ასევე აკვირდებიან გასართობ შოუებსა და არაპოლიტიკურ პროგრამებში. პოლიტიკური პროგრამების შემთხვევაში, მონიტორები აკვირდებიან წამყვანების მხრიდან კონკრეტული პოლიტიკური სუბიექტისადმი გამოვლენილ მხარდაჭერას ან საწინააღმდეგო მოწოდებას. მონიტორინგი არ მოიცავს ახალ ამბებსა და სხვა ნიუს-პროგრამებს.

2012-09-19
პარტიული სიმბოლიკა კომერციულ რეკლამებში
პარტიული სიმბოლიკის კომერციულ რეკლამებში გამოყენება ფარული პოლიტიკური რეკლამის ერთ-ერთი სახეა. საქართველოს კანონმდებლობა ფარული პოლიტიკური რეკლამის ცნებას არ იცნობს და აღნიშნულ საკითხს რეგულირების მიღმა ტოვებს.

2012-09-12
„საქართველო არ იყიდება“ „ქართული ოცნების“ წინააღმდეგ
საქართველოში მიმდინარე პოლიტიკური პროცესები აქტიურ წინასაარჩევნო ფაზაში შევიდა.  მედიაში გაჩნდა პოლიტიკური სუბიექტების არაერთი რეკლამა. წინასაარჩევნო სარეკლამო ბატალიებში იმთავითვე მიიქცია ყურადღება არასამთავრობო ორგანიზაცია „საქართველო არ იყიდებას“ დაკვეთით შექმნილმა ვიდეორგოლებმა, რომელთა დანიშნულება კოალიცია „ქართული ოცნების“ ლიდერის, ბიძინა ივანიშვილის წინააღმდეგ საზოგადოებრივი აზრის შექმნაა. 

2012-08-16
ფარული რეკლამის ნიშნები სოციალურ რეკლამებში
საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგმა, რომელსაც ადამიანის უფლებათა ცენტრი ახორციელებს, გამოავლინა, რომ საზოგადოებრივ მაუწყებელზე 18 ივნისიდან 29 ივლისამდე გასული სოციალური სტატუსის მქონე სხვადასხვა რეკლამები ვერ აკმაყოფილებენ სოციალური რეკლამისათვის კანონმდებლობით გათვალისწინებულ კრიტერიუმებს და შეიცავენ ფარული  რეკლამის ნიშნებს.

2012-07-18
ამომრჩეველზე ნადირობის სეზონი
მედიამონიტორინგის გამოცდილება უკვე მაქვს. გასულ წელს მაისიდან დეკემბრამდე საზოგადოებრივი მაუწყებლის მთავარ საინფორმაციო გადაცემა „მოამბეში“ მართლმსაჯულებასთან და გარემოს დაცვასთან დაკავშირებულ თემებს ვამონიტორინგებდი. ეს იყო ევროკავშირის მიერ დაფინანსებული გაეროს განვითარების პროგრამის (UNDP) პროექტი, რომელშიც ადამიანის უფლებათა ცენტრმა მიიღო მონაწილეობა.

2012-07-11
ფარული რეკლამა და წინასაარჩევნო გარემო
ფარული პოლიტიკური რეკლამა, ფაქტობრივად, წარმოადგენს პოლიტიკური რეკლამის ერთ-ერთ სახეს, რომელსაც ადამიანის უფლებათა ცენტრი წინასაარჩევნო პერიოდში საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგის პროექტის ფარგლებში დააკვირდება.

სხვა სიახლეები
გამოკითხვა
არიან თუ არა ამჟამად საქართველოში პოლიტიკური პატიმრები?
დიახ არა არ ვიცი

ბლოგი

გორაშვილი vs ნაჭყებია
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის იურიდიული ფაკულტეტის ლექტორმა, გიორგი გორაშვილმა ამავე ფაკულტეტის სტუდენტს ბუბა ნაჭყებიას ფეისბუქის დახურულ ჯგუფში გინების გამო უჩივლა.
ვრცლად...
სიკვდილით სავსე ქალაქი
უგზო-უკვლოდ დაკარგულები - „არ დამივიწყო!“
არქივი
  

       

რედაქტორის აზრი

ხელისუფლებისგან მივიწყებული ვეტერანები
ყოველწლიურად მცირდება მეორე მსოფლიო ომის მონაწილეთა რაოდენობა. მათ შესახებ კი საზოგადოება მხოლოდ 9 მაისს იღებს ინფორმაციას, როდესაც ომის ვეტერანები, ტრადიციულად, გამარჯვების პარკში იკრიბებიან
ვრცლად...
უიმედოთა სოფელი
რა დაემართა სამართლიანობის აღდგენის ოცნებას
არქივი
თემები
კატეგორიები

Copyright © 2004 - 2019 HRIDC